Tervetuloa Kotikulman Erän kotisivuille

Kotikulman Erä Ry on vuonna 1999 perustettu eräseura. Seuran tarkoituksena on tarjota eräihmisille mahdollisuus harrastaa kalastusta, metsästystä ja kaikkea eräelämään liittyvää. Toivottamme erittäin erärikasta ja rauhaisaa vuotta 2019.
Tänään on 18.10.2019 0:48

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kanalinnustusreissu vm. 2005
ViestiLähetetty: 26.2.2005 21:35 
Poissa

Heipäsen hei!

Tuli tuossa kokouksessa ilmi että paikkaa reissulle haetaan. Paikkoja on Suomi puolillaa, minne niistä mennä! Aloittakaamme keskustelu että mikä olisi se paikka tänä vuonna. Kuhmossa ilmeisesti kierretty nyt 4 vai peräti 5 vuotta. Hyvä paikkahan se Kuhmo on ollutkin ei siinä mitään.

Elikkä mikäs nyt paikaksi.

Seuraavanlaisia paikkoja on ainakin omiin korviini kantautunut kuhmon lisäksi.

Savukoski
Seuran vuokraama pläntti tuolla, ööö, missäs se nyt oli, no se kuitenkin.
Pokka (Kittilän koilliskulmassa, Inarin rajan pinnassa)

Itse olin Pokassa viime vuonna ja olen menossa ilmeisesti sinne joka tapauksessa tänäkin vuonna, mutta reissu voi olla myöhemmin kuin aloitus. Niin ja pohjoisen aloitushan ilmeisesti menee tänäkin vuonna vasta tuonne 20.9. Tämä koskenee myös Savukoskea??? Ei tosin voi vielä tietää kun varsinaiset päätökset tulee vasta myöhemmin kesällä.

No niin ja sitten niitä ehdotuksia ja keskustelua!

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26.2.2005 23:03 
Poissa

Moro !
Oltiin kuhmos se viikko teltas vielä pääporukan lähettyä.
Kelit oli kyllä rankat vettä ja kovaa tuulta.
Siitäkin huolimatta mettopoikueita en nähny koko reissulla ja
muutenkin linnut oli tosi vähissä verattuna erellisvuosiin.
Toki kelit oli sellaasia, että viikko oli liian lyhyt aika.
Paul veti viikonlopun aikana jo sellaaset johtopäätökset, että
paikkaa pitää vaihtaa ens syksyks.
Sen verran oon ollu hänen kans mettällä , että luotan hänen
tuntemuksiin.
Paul on sopinu ,oliko se ny savukoskelta paikan ,jossa on yks mökki
meirän käytös ja muuten sopii pihamaalle porukkaa. Aina vois
kysyä majootusta myös muualta lähistöltä.
Jos porukka päättää lähteä sinne pääosin niin mun mielestä kannattas
ehdottaa , että paul junailis jutun , koska hänellä on tuttuja sielläpäin.
:wink: :wink: :wink:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.6.2005 19:32 
Poissa

No niin...

Nyt sitten tuli tieto miten maassa jahdataan lintua ainakin osin... Lappin metsästysaika alkaa 10.9 poislukien kolme pohjosinta kuntaa eli Enontekiö, Inari ja Utsjoki

Tarkka tiedote alla:

"Metsäkanalintujen metsästysajat

Lapin riistanhoitopiiri on ML:n 38§:n nojalla rajoittanut metsästysvuoden 2005/06 osalta metsäkanalintujen metsästystä Lapin läänissä alueellisesti ja lajeihin liittyen seuraavasti:

Metsäkanalintujen metsästys on sallittua 20. 9. – 31. 10. 2005 Enontekiön-, Inarin-, ja Utsjoen riistanhoitoyhdistysten alueilla, kuitenkin niin, että riekon ja kiirunan metsästys on sallittu 31.3.2006 saakka. Utsjoen riistanhoitoyhdistyksen alueella metson metsästys on kokonaan kielletty.

Muissa Lapin riistanhoitopiirin riistanhoitoyhdistyksissä metsäkanalintujen metsästysaika on asetuksen mukainen, eli 10. 9.- 31. 10. 2005.

Rajoituksen perustelu: Metsästyslain 20 §. Metsästyksen harjoittaminen kestävän käytön periaatteiden mukaisesti siten, että riistaeläinkantoja ei vaaranneta."

Lähde: http://www.riista.fi/showNews.php?id=4& ... &rhp=lappi
Linkki toiminut 19.6.2005

Että siitä sitten vaan savukosken suuntaa myös miettimään. Itse olen Pokkaan matkalla ilmeisesti aloitukseen tai sitten 20.9 riippuen miten kaverilla sattuu lomat.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.9.2005 14:24 
Poissa

Tuossa kuulin uutisia että porukkaa olis jahdissa ainakin seuraavilla paikoilla:

Vilppula
Kuhmo
Savukoski
ja itse olin Pikku-Jussin kanssa aloituspäivänä Etelä-Savossa Enonkoskella toisen mettäseurani mailla.

Kova ainakin oli pauke Savukoskella kun sinne soittelin ja joku lintukin tullut alas saakka.

Meillä Pikku-Jussin kanssa oli aloituspäivän saldona pari nuorta teertä ja pyy. Ilma oli mitä mainioin, hieman tuulta ja lämmintä siinä 15 asteen paikkeilla, joten tarkeni.

Kertoilkaas miten muilla reissut meni?

Profiili  

Viestin otsikko: a
ViestiLähetetty: 11.9.2005 19:46 
Poissa

Soittelin Kuhmoon eilen illalla, jolloin porukoilla ( 6 miästä ) vielä munat padassa; vain pari muutaman tunni eksymistä. Tänään 11.30 Karille ensimmäinen koppelo nurin.

Profiili  

Viestin otsikko: Otchejohka
ViestiLähetetty: 29.9.2005 15:11 
Poissa

Vielä 4 tuntia, niin juna lähtee Helsingistä Rovaniemelle. Huomenna aamulla perillä ja hyökätään kauppojen kautta kohti Norjan rajaa ja Utsjokea.

Lupakausi alkaa 1.10.

Kolme ensimmäistä yötä Utsjoen kirkolla, josta päiväretkiä jänkhälle.

Maanantaina siirtyminen noin 60 km etelään Petsikkoon.

Viimeinen lupapäivä 6.10.

Perjantaina auton keula kohti Rovaniemeä ja perillä Helsingissä 8.10.

:twisted: Pikkusen kaduttaa, että tuli luvattua Sormuselle ja Raukiolle viime keväänä, että lähden syksyllä mukaan. :twisted:

Täältä Tähän.

Profiili  

Viestin otsikko: Otchejohka
ViestiLähetetty: 18.10.2005 11:59 
Poissa

Noniin. Tuli tehtyä hieno reissu Utsjoelle.

Ilmat suosi, seurassa vain oli vähän toivomisen varaa.

Reissu alkoi upeasti, kun olimme vasta matkalla Rovaniemeltä pohjoiseen. Olin ajovuorossa noin 5 kilometriä ennen Ivaloa, kun huomasin metsoja ihan nelostien penkereellä. Eikun jarrutus, takaisin parisataa metriä ja Sormusen kanssa tavallisten digikameroiden kanssa perään. Paikalla oli 3 mettopoikaa, jotka olivat mustikkaa napostelemassa. Eikun kamerat kävivät ja koko ajan lähemmäs hiipien. Lähdin itse kiertämään metsoja vastaan ja lopulta olimme Sormusen kanssa n. 10-12 metrin päässä toisistamme ja metsot välissä. Tarkkasilmäiset näkevät tässä kuvassa kaikki kolme.

Kuva

Tässä todiste, että olimme todella lähellä.

Kuva

Eipä usein pääse näin lähelle metsoja.

No, varsinainen metsästyskin onnistui joten kuten. Saaliiksi yhteensä n. 20 riekkoa.

Tässä viimeisen päivän saalis.

Kuva

On se kaunis lintu

Kuva

Kiitos seurasta Raukio ja Sormunen.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]